Toyota Corolla je legendárny model, ktorý sa od svojho uvedenia v roku 1966 predal vo viac ako 46 miliónoch kusov po celom svete. Dvanásta generácia tohto vozidla prináša množstvo inovácií a vylepšení, pričom sa zameriava na dizajn, bezpečnosť, technológie a jazdné vlastnosti. V tomto článku sa pozrieme na jednu z karosárskych verzií, a to na Toyota Corolla Touring Sports, a zameriame sa na jej špecifikácie, vrátane svetlej výšky, a ďalšie dôležité aspekty.
Predstavenie modelu Toyota Corolla Touring Sports
Nový modelový rad Toyota Corolla 12. generácie prichádza s tromi karosárskymi verziami: hatchback, kombi (Touring Sports) a sedan. Kombi verzia, Touring Sports, bola prvýkrát predstavená v roku 2018 na autosalóne v Paríži. Tento model sa vyznačuje elegantným a univerzálnym dizajnom, ktorý oslovuje širokú škálu zákazníkov, najmä tých, ktorí hľadajú praktické a štýlové vozidlo. Karoséria modelu Touring Sports bola navrhnutá v Európe, čo z neho robí kľúčový model pre firemných zákazníkov.
Dizajn a rozmery
Corolla Touring Sports má dynamický dizajn prednej časti a o 25 mm menšiu celkovú výšku ako hatchback Corolla. Nová Corolla Touring Sports je o 58 mm dlhšia ako predchodca. Rázvor kolies je predĺžený o 100 mm (2700 mm), čo prispieva k väčšiemu priestoru pre cestujúcich. Vzdialenosť medzi prednými a zadnými sedadlami vzrástla o 48 mm na 928 mm, čo zabezpečuje najväčší priestor pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách v danej kategórii.
Porovnanie s ostatnými verziami
Hatchback aj kombi majú podobný dizajn po stredný stĺpik karosérie. Hatchback je športovejší a kompaktnejší, zatiaľ čo kombi je elegantné a univerzálne. Sedan využíva platformu kombi Touring Sports, má teda rovnako dlhší rázvor náprav 2 700 mm.
Motorizácie a pohon
Toyota sa rozhodla rozlúčiť s dieselovými motormi a prešla na novú platformu GA-C s architektúrou TNGA (Toyota New Global Architecture). Pod kapotou nájdeme jeden konvenčný motor - 1,2 litrový benzínový preplňovaný motor pre hatchback a kombi (Touring Sports) a 1,6 litrový atmosférický pre verziu sedan. Rozšírila sa ponuka hybridného pohonu s vlastným dobíjaním. Slabšia hybridná pohonná sústava 1,8 Hybrid s výkonom 90 kW (122 k) je zameraná hlavne na úspornosť. Lákadlom je aj nový hybridný pohon s výkonom zvýšeným až na 134 kW (180 k), ktorý automobilka označuje ako 2.0 Hybrid Dynamic Force (zatiaľ len pre hatchback a Touring Sports).
Prečítajte si tiež: Ako vymeniť plexisklo na Opel Astra Sports Tourer 2010
Hybridné technológie
Corolla Touring Sports prišla ako prvá s novou 2,0-litrovou hybridnou hnacou sústavou s vlastným dobíjaním. Bola zároveň debutom duálnej hybridnej stratégie spoločnosti Toyota. Hybridná sústava s objemom 1,8 l má vlastné dobíjanie s nízkymi prevádzkovými nákladmi, bez potreby dobíjania z vonkajšieho zdroja. Toyota tvrdí, že je aj spoľahlivejšia ako bežné pohonné jednotky. Hnacia sústava s objemom 2,0 litra má poskytnúť aj vyššiu mieru dynamiky, komfortu jazdy, stability, ovládateľnosti a celkového dojmu z jazdy.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Nová Corolla má osvedčené zavesenie predných kolies pomocou vzpier MacPherson, ale aj úplne nové viacprvkové zavesenie zadných kolies a novú technológiu ventilov tlmičov. Prvý raz umožnila vybaviť vozidlo systémom variabilného adaptívneho odpruženia (AVS). Geometria zavesenia predných kolies má zmenenú konštrukciu ramena nápravy a puzdier so zníženým trením a prenosom hluku z vozovky, optimalizované vinuté pružiny a tlmiče. Nové viacprvkové zavesenie zadných kolies vďaka kompaktnému usporiadaniu umožnilo zväčšiť batožinový priestor a zabezpečuje výbornú stabilitu vozidla. Karoséria je tuhšia o 60 % vďaka väčšiemu použitiu vysokopevnostnej ocele vo výstuži kľúčových oblastí.
Bezpečnosť a asistenčné systémy
Auto má veľa rôznych bezpečnostných asistentov, napríklad adaptívny tempomat, udržiavanie v pruhoch, aj predkolízny systém. Samozrejmosťou sú elektrické okná aj spätné zrkadlá, manuálna klimatizácia, LED denné svietenie a multifunkčný volant. Ďalšie stupne výbav dopĺňajú vozidlo o inteligentnejšie Full LED svetlomety, bezkľúčový prístup, ambientné osvetlenie a multimediálny displej s podporou konektivity telefónu.
Zoznam asistenčných systémov
- Signalizácia núdzového brzdenia (EBS)
- Riadenie stability vozidla (VSC)
- Výstražný systém tlaku pneumatík (TPWS)
- Systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA)
- LED svetlá denného svietenia
- Multi-reflektorové LED predné svetlomety
- Sledovanie pozornosti vodiča
- eCall - Systém tiesňového volania
- Systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LTA)
- Nastaviteľný obmedzovač rýchlosti (ASL)
- Núdzový asistent riadenia (cez deň)
- Upozornenie na opustenie jazdného pruhu (LDA)
- Manuálne nastavenie sklonu svetlometov
- Obmedzovač rýchlosti s pamäťovou funkciou
- Automatické diaľkové svetlá (AHB)
- Inteligentný adaptívny tempomat (IACC)
- Upozornenie na blížiace sa vozidlo
- Toyota T-Mate s aktualizáciou online na diaľku (OTA)
- Predkolízny systém s detekciou oproti idúcich vozidiel a motocyklistov
- Predkolízny bezpečnostný systém s detekciou chodcov, cyklistov a motocyklistov
- Predkolízny bezpečnostný systém so systémom zabránenia nárazu v križovatkách
- Obmedzovač nežiadúceho zrýchlenia pri nízkych rýchlostiach
- Kamera monitorujúca vodiča (DMC)
- Proaktívny asistent jazdy (PDA)
Interiér a komfort
Nová Corolla má úplne nový interiér. Tvar palubnej dosky je rovný a symetrický. Zníženie výšky hornej časti prístrojového panela o 24 milimetrov zlepšilo výhľad dopredu. Stredová konzola je širšia o 42 mm a o 22 mm vyššia. To zlepšilo ergonómiu ovládania tlačidiel aj pozíciu radiacej páky. Zmenila sa tiež konštrukcia predných sedadiel. Sú pohodlnejšie a ich tvarovanie pre rozptýlenie tlaku tela pri sedení znižuje únavu pri dlhých cestách. Upravené sú aj zadné sedadlá - sedacie vankúše majú nový materiál na rovnomernejšie rozloženie hmotnosti cestujúcich po ploche vankúša. Pred vodičom je nový blok prístrojov s novým panelom s 3D efektom alebo 7“ multifunkčným informačným displejom. Nový farebný projekčný displej (HUD) má uhlopriečku 10”, nový centrálny multimediálny displej zasa 8”.
Špecifikácie
Hoci presná hodnota svetlej výšky pre Toyota Corolla Touring Sports nie je v poskytnutých informáciách uvedená, môžeme sa zamerať na ďalšie špecifikácie:
Prečítajte si tiež: Recenzia Range Rover Sport 2993 190kW
- Vonkajšia hladina hluku - stojace vozidlo: 70 dB(A)
- Vonkajšia hladina hluku - pohybujúce sa vozidlo: 67 dB(A)
- Maximálna rýchlosť: 180 km/h
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,4 sekúnd
- Počet valcov: 4 valce, v rade
- Maximálny výkon: 103 kW
- Maximálny krútiaci moment: 142 Nm
- Predné zavesenie: Vzpery Macpherson
- Zadné zavesenie: Dvojité lichobežníky
- Predné brzdy: Ventilované kotúčové
- Celková hmotnosť vozidla: 1885 kg
- Ťažná kapacita brzdeného prívesu: 750 kg
- Ťažná kapacita nebrzdeného prívesu: 450 kg
Prečítajte si tiež: Správa športu s SAP Business One